FRANCISCO JAVIER
VIDAL GARCÍA
Catedrático de Universidad
CAMINO
FERREIRA VILLA
Profesor Titular de Universidad
Publicacions en què col·labora amb CAMINO FERREIRA VILLA (21)
2024
2023
-
La organización de las aulas en educación infantil y primaria: el espacio como elemento clave en la transición
Aula abierta, Vol. 52, Núm. 3, pp. 271-279
-
Review on Research Methods for Studying Transition from Early Childhood Education to Primary Education
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 3
2022
-
El desarrollo de la competencia digital mediante el uso de robótica
Actas - I International Congress: Education and Knowledge
-
La robótica educativa como estrategia didáctica para el desarrollo de la competencia en Educación Primaria
Transformando la educación a través del conocimiento (Octaedro), pp. 998-1008
-
Quality criteria in MOOC: Comparative and proposed indicators
PloS one, Vol. 17, Núm. 12, pp. e0278519
2021
-
Comparative analysis of the transition from early childhood education to primary education: Factors affecting continuity between stages
European Journal of Educational Research, Vol. 10, Núm. 1, pp. 441-454
-
Towards sustainable development in education: Implementing a vet system for in-service teachers in Albania
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 16
2020
-
Universities under pressure: The impact of International University Rankings
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 9, Núm. 2, pp. 181-193
2019
-
Comparative study of the transition from Early Childhood to Primary Education in the European Union: Teacher training
ACM International Conference Proceeding Series
-
La Transición entre Educación Infantil y Primaria: implicaciones en la Formación del Profesorado
II Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as Noveles de AIDIPE (Asociacion Interuniversitaria de Investigacion Pedagógica (AIDIPE)), pp. 170
2018
-
El compromiso de las universidades con la sociedad: experiencias internacionales
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, Núm. 4
-
La formación inicial y permanente de los maestros en Europa: estudio comparativo
Book of abstracts CIVINEDU 2018: 2nd International Virtual Conference on Educational Research and Innovation 24 - 25 October, 2018
2015
-
Higher education in Albania: developing third mission activities
Tertiary Education and Management, Vol. 21, Núm. 1, pp. 29-40
2014
-
Developing Third Mission activities in Albanian universities
Servicio de Publicaciones
-
Good practices of Third Mission in University of León
Developing Third Mission activities in Albanian universities (Servicio de Publicaciones), pp. 67-79
-
La atención a los estudiantes con discapacidad en las instituciones de Educación Superior. El caso de Cataluña
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 32, Núm. 1, pp. 139-157
-
Sistema de indicadores sobre el apoyo a los estudiantes con discapacidad en las universidades españolas
Revista de educación, Núm. 363, pp. 412-444
-
Student Guidance and Attention to Diversity in the Processes of Quality Assurance in Higher Education
European Journal of Education, Vol. 49, Núm. 4, pp. 575-589
-
Zhvillimi i Aktiviteteve të Misionit Të Tretë në Universitetet Shqiptare
Universidad de León