Publicaciones en las que colabora con JESÚS NICASIO GARCÍA SÁNCHEZ (125)

2018

  1. Description and Analysis of Strategy-Focused Instructional Models for Writing

    Design Principles for Teaching Effective Writing: Theorical and Empirical Grounded Principles (Brill), pp. 38-65

2014

  1. Contexto familiar del alumnado con dificultades de aprendizaje o TDAH, percepciones de padres e hijos

    ESE: Estudios sobre educación., Núm. 26, pp. 149-173

  2. Efectos en la competencia digital tras la aplicación de un programa de competencias ocupacionales

    European journal of education and psychology, Vol. 7, Núm. 2, pp. 73-81

  3. Evolución del proceso escritor desde la educación primaria a la secundaria

    Revista de psicodidáctica, Vol. 19, Núm. 1, pp. 5-26

  4. Las dificultades específicas de aprendizaje. Prevención y actuación

    Prevención en dificultades del desarrollo y del aprendizaje (Pirámide), pp. 145-153

2013

  1. Efectos diferenciales en el desarrollo de competencias

    Investigación en el ámbito escolar: un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas (Grupo Editorial Universitario (GEU Editorial)), pp. 45-48

  2. La evaluación on-line del proceso de composición escrita

    Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 173-176

  3. Orquestación del proceso escritor en la escuela

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 379-385

  4. Parents and school learning

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 259-264

  5. Plataforma web de aprendizaje e instrucción: ilustración en el Fomento de Competencias Ocupacionales

    Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 407-410

  6. Strategy instruction for writing composition at school and home

    Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 34, Núm. 2, pp. 161-174

  7. The Involvement and Satisfaction with Education of the Families of Students with and without Specific Learning Disabilities

    Revista de psicodidáctica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 137-156

2012

  1. Are help levels effective in textual revision?

    Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 79-81

  2. Are help levels effective in textual revision?

    Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 79-81

  3. Comparative studies of strategy and self-regulated interventions in students with learning disabilities

    Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 99-102

  4. Comparative studies of strategy and self-regulated interventions in students with learning disabilities

    Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 99-102

  5. Evaluating cognitive self-regulation instruction for developing students' writing competence

    Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 75-77

  6. Evaluating cognitive self-regulation instruction for developing students' writing competence

    Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 75-77