JESÚS NICASIO
GARCÍA SÁNCHEZ
Catedrático de Universidad
JESÚS NICASIO GARCÍA SÁNCHEZ-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (125)
2024
-
Psychological and Educational Factors of Digital Competence Optimization Interventions Pre- and Post-COVID-19 Lockdown: A Systematic Review
Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 1
2018
-
Description and Analysis of Strategy-Focused Instructional Models for Writing
Design Principles for Teaching Effective Writing: Theorical and Empirical Grounded Principles (Brill), pp. 38-65
2015
-
The orchestration of processes in relation to the product, and the role of psychological variables in written composition
Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 1, pp. 96-108
2014
-
Contexto familiar del alumnado con dificultades de aprendizaje o TDAH, percepciones de padres e hijos
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 26, pp. 149-173
-
Efectos en la competencia digital tras la aplicación de un programa de competencias ocupacionales
European journal of education and psychology, Vol. 7, Núm. 2, pp. 73-81
-
Evolución del proceso escritor desde la educación primaria a la secundaria
Revista de psicodidáctica, Vol. 19, Núm. 1, pp. 5-26
-
Las dificultades específicas de aprendizaje. Prevención y actuación
Prevención en dificultades del desarrollo y del aprendizaje (Pirámide), pp. 145-153
2013
-
Efectos diferenciales en el desarrollo de competencias
Investigación en el ámbito escolar: un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas (Grupo Editorial Universitario (GEU Editorial)), pp. 45-48
-
La evaluación on-line del proceso de composición escrita
Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 173-176
-
Orquestación del proceso escritor en la escuela
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 379-385
-
Parents and school learning
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 259-264
-
Plataforma web de aprendizaje e instrucción: ilustración en el Fomento de Competencias Ocupacionales
Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 407-410
-
Strategy instruction for writing composition at school and home
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 34, Núm. 2, pp. 161-174
-
The Involvement and Satisfaction with Education of the Families of Students with and without Specific Learning Disabilities
Revista de psicodidáctica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 137-156
2012
-
Are help levels effective in textual revision?
Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 79-81
-
Are help levels effective in textual revision?
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 79-81
-
Comparative studies of strategy and self-regulated interventions in students with learning disabilities
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 99-102
-
Comparative studies of strategy and self-regulated interventions in students with learning disabilities
Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 99-102
-
Evaluating cognitive self-regulation instruction for developing students' writing competence
Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 75-77
-
Evaluating cognitive self-regulation instruction for developing students' writing competence
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 75-77