Departamento
PSICOLOGÍA, SOCIOLOGÍA Y FILOSOFÍA
Artículos (37) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2020
-
A Transitional Year Level to Higher Education: Challenges, Experiences and Self-regulatory Strategies during the Final Year of the University Preparatory Level
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 39, pp. 109-133
-
A basic quasi-Boolean logic of intuitionistic character
Journal of Applied Non-Classical Logics, Vol. 30, Núm. 4, pp. 291-311
-
Attention-deficit/hyperactivity disorder in children and adolescents: An event-related potential study of working memory
European Journal of Neuroscience, Vol. 52, Núm. 10, pp. 4356-4369
-
Beneficios de las intervenciones basadas en la atención plena para el tratamiento de síntomas ansiosos en niños y adolescentes: Metaanálisis
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 11, Núm. 1, pp. 42-53
-
Características funcionales de mujeres octogenarias con fractura de cadera después del alta hospitalaria
Index de enfermería: información bibliográfica, investigación y humanidades, Vol. 29, Núm. 3, pp. 122-126
-
Comparison between conceptions and assessment practices among secondary education teachers: more differences than similarities
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 43, Núm. 2, pp. 309-346
-
Construir el territorio desde la economía social y solidaria y el feminismo: proyecto «Quédate»
REA. Revista euroamericana de antropología, Núm. 10, pp. 177-201
-
Cuidados enfermeros en el síndrome confusional agudo en pacientes con fractura de cadera.
Nuberos científica, Vol. 4, Núm. 31, pp. 27-32
-
Editorial. Revista de Investigación Educativa
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 38, Núm. 2, pp. 305-306
-
Effectiveness of contingency management for smoking cessation in substance users: A systematic review and meta-analysis
Journal of consulting and clinical psychology, Vol. 88, Núm. 10, pp. 951-964
-
Effects of combined coffee and alcohol use over cigarette demand among treatment-seeking smokers
Behavioural Processes, Vol. 174
-
El modelo de respuesta a la intervención en escritura: Revisión de medidas de evaluación y prácticas instruccionales
Papeles del psicólogo, Vol. 41, Núm. 1, pp. 54-65
-
Familias y Docentes: Garantes del Aprendizaje durante el Confinamiento
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 9, Núm. 3
-
Frequency coupling of low and high frequencies in the EEG of ADHD children and adolescents in closed and open eyes conditions
Research in Developmental Disabilities, Vol. 96
-
Gamificación y derecho procesal: ¿diversión o perversión?
Revista de innovación y buenas prácticas docentes, Vol. 9, Núm. 2, pp. 46-60
-
Good practices in the recovery of ambulation in octogenarian women with hip fractures
Revista da Associacao Medica Brasileira (1992), Vol. 66, Núm. 10, pp. 1417-1422
-
Influence of educational factors on the education-job match in men and women
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 26, Núm. 1
-
La enseñanza de la conciencia fonológica en la Educación Infantil: un estudio observacional
Revista de Psicología y Educación, Vol. 15, Núm. 2, pp. 184-200
-
La filosofía política de Aristóteles en las Comunidades de Castilla
Studia philologica valentina, Núm. 22, pp. 47-68
-
Latent Structure of the Cigarette Purchase Task Among Treatment-Seeking Smokers With Depression and Its Predictive Validity on Smoking Abstinence
Nicotine & tobacco research : official journal of the Society for Research on Nicotine and Tobacco, Vol. 22, Núm. 1, pp. 74-80