DIDÁCTICA GENERAL, ESPECÍFICAS Y T. EDU
Department


Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Salamanca (29)
2023
-
Digital Literacy in Teacher Education: Transforming Pedagogy for the Modern Era
Communications in Computer and Information Science
-
The Perceived Self-Efficacy of Teachers in the Use of Digital Tools during the COVID-19 Pandemic: A Comparative Study between Spain and the United States
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 3
2022
-
Las TIC en la educación secundaria obligatoria. ¿Por qué usarlas?
CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas
-
Perceived Benefits of Future Teachers on the Usefulness of Virtual and Augmented Reality in the Teaching-Learning Process
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 12
-
Students perceptions about the use of Studium as a tool for implementing Blended Learning
Proceedings - JICV 2022: 12th International Conference on Virtual Campus
-
Use of ICT in Compulsory Secondary Education. Advantages and Disadvantages
Human Review. International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades, Vol. 11
2021
-
Recommendations for Mandatory Online Assessment in Higher Education During the COVID-19 Pandemic
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 85-98
-
Uso de Google classroom como plataforma educativa en estudios universitarios
Hekademos: revista educativa digital, Núm. 30, pp. 34-39
2020
-
Aplicación de Google Classroom como Learning Management System (LMS)
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
-
Domingo Roger, A. (2020). Profesorado reflexivo e investigador. Propuestas y experiencias formativas. Madrid: Narcea, 189 pp.
Enseñanza & Teaching: Revista interuniversitaria de didáctica, Vol. 38, Núm. 1, pp. 179-180
-
Gómez-Núñez, M. I.; Cano Muñoz, M. A. y Torregrosa, M. S. (2020). Manual para investigar en educación. Guía para orientadores y docentes indagadores. Madrid: Narcea. 174 pp.
Enseñanza & Teaching: Revista interuniversitaria de didáctica, Vol. 38, Núm. 1, pp. 181-182
-
Innovación docente universitaria: uso y aplicación de Educaplay
Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa
-
La evaluación online en la educación superior en tiempos de la COVID-19
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 21
2019
-
Development and validation of a questionnaire to evaluate teacher training for inclusion: the CEFI-R
Aula abierta, Vol. 48, Núm. 2, pp. 229-238
-
Educación inclusiva: barreras y facilitadores para su desarrollo. Un estudio desde la percepción del profesorado.
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 243-263
2018
-
MORIÑA, A. (2016). Investigar con historias de vida. Metodología biográfico-narrativa. Madrid: Narcea, 116 pp.
Enseñanza & Teaching: Revista interuniversitaria de didáctica, Vol. 36, Núm. 1, pp. 257-257
-
TRICOT, A. (2018) Innovar en educación, sí pero ¿cómo? Mitos y realidades. Madrid: Narcea, 123 pp.
Enseñanza & Teaching: Revista interuniversitaria de didáctica, Vol. 36, Núm. 2, pp. 222-224
2015
-
Estrategias de “evaluación por pares” para valorar competencias transversales en estudiantes universitarios a través de Moodle
Trabajo: Revista iberoamericana de relaciones laborales, Núm. 33, pp. 31-44
-
HERNÁNDEZ DÍAZ, José María (coord.). Historia y presente de la Educación Ambiental. Ensayos con perfil iberoamericano, Salamanca, Ediciones FahrenHouse, 2014, 213 pp.
Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 34, pp. 433-436
-
Pre-service teachers' performance from teachers' perspective and vice versa: Behaviors, attitudes and other associated variables
Teachers and Teaching: Theory and Practice, Vol. 21, Núm. 7, pp. 894-907