Departamento
DIDÁCTICA GENERAL, ESPECÍFICAS Y T. EDU
Artículos (27) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2019
-
Acceso no regulado a internet y autopercepción de su imagen en las redes sociales
Etic@net: Revista científica electrónica de Educación y Comunicación en la Sociedad del Conocimiento, Vol. 19, Núm. 1, pp. 174-209
-
Assessment of the influence of biophysical properties related to fuel conditions on fire severity using remote sensing techniques: A case study on a large fire in NW Spain
International Journal of Wildland Fire, Vol. 28, Núm. 7, pp. 512-520
-
Development and validation of a questionnaire to evaluate teacher training for inclusion: the CEFI-R
Aula abierta, Vol. 48, Núm. 2, pp. 229-238
-
Development and validation of an Interdisciplinary Worker’s Health Approach Instrument (IWHAI)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 15
-
Educación inclusiva: barreras y facilitadores para su desarrollo. Un estudio desde la percepción del profesorado.
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 23, Núm. 1, pp. 243-263
-
Empatía en futuros maestros: diferencias por género
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 5, Núm. 1, pp. 541-546
-
Entrepreneurial uberisation in spanish education
Journal for Critical Education Policy Studies, Vol. 17, Núm. 1, pp. 48-68
-
Environmental drivers of fire severity in extreme fire events that affect Mediterranean pine forest ecosystems
Forest Ecology and Management, Vol. 433, pp. 24-32
-
Evaluation and comparison of Landsat 8, Sentinel-2 and Deimos-1 remote sensing indices for assessing burn severity in Mediterranean fire-prone ecosystems
International Journal of Applied Earth Observation and Geoinformation, Vol. 80, pp. 137-144
-
Exploring coping and optimism as predictors of academic burnout and performance among university students
Educational Psychology, Vol. 39, Núm. 6, pp. 768-783
-
Identificación de variables mediadas por las intervenciones de gestión del conocimiento en organizaciones escolares
Andamios: revista de investigación social, Núm. 40, pp. 251-273
-
Impact of land cover change on ecosystem service supply in mountain systems: a case study in the Cantabrian Mountains (NW of Spain)
Regional Environmental Change, Vol. 19, Núm. 2, pp. 529-542
-
Implementation of an interdisciplinary approach to promote workers global health status in the oil industry, Brazil (2006–2015)
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 12
-
La memoria histórica ocultada en la escuela
Nuestra bandera: revista de debate político, Núm. 243, pp. 121-125
-
Liderazgo y e-liderazgo en las historias de vida de líderes educativos a través del mundo
EDMETIC, Vol. 8, Núm. 2, pp. 17-36
-
Linking species functional traits of terrestrial vertebrates and environmental filters: A case study in temperate mountain systems
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 2
-
Measuring health vulnerability: An interdisciplinary indicator applied to mainland portugal
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 21
-
Metodología Flipped Classroom: Percepción de los alumnos de diferentes Grados universitarios
Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 5, Núm. 2, pp. 178-188
-
Poverty and Education. A Political Discourse Analysis of Vocational Training Courses
Scuola democratica, Vol. mayo-agosto, Núm. 2, pp. pp. 349-368
-
Prácticas Artísticas Colaborativas: nuevos formatos entre el arte y la educación
De arte: revista de historia del arte, Núm. 18, pp. 261-268