MARÍA ELENA
FERNÁNDEZ MARTÍNEZ
Profesor Titular de Universidad
Publicacións (100) Publicacións de MARÍA ELENA FERNÁNDEZ MARTÍNEZ
2024
-
Aprendizaje-servicio para la promoción de la salud y la prevención de enfermedad en la población infantil
Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 157-164
-
Emotional Intelligence, Health, and Performance in Nursing Students: A Systematic Review
The Journal of nursing education, Vol. 63, Núm. 10, pp. 686-692
-
Experiencia COIL en el Grado en Enfermería. Percepción de los estudiantes
Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 229-235
-
Implementation of serious games in nursing student education: A systematic review
Teaching and Learning in Nursing, Vol. 19, Núm. 1, pp. 60-67
-
Promotion of Healthy Habits in University Students: Literature Review
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 10
-
Resilience, Burnout and Mental Health in Nurses: A Latent Mediation Model
Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 10
-
The Impact of the COVID-19 Pandemic on Self-Harm Attempts Observed in a Hospital Emergency Department
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3
2023
-
Administración de hemoderivados en emergencias prehospitalarias, revisión documental
Revista iberoamericana de educación e investigación en enfermería: (ALADEFE), Vol. 13, Núm. 3
-
Implementation of COIL in mental health education: Outcomes of a collaboration between Spain and the United States nursing students
Journal of Virtual Exchange, Vol. 6 (SI-IVEC2022), pp. 65-82
-
Internet Addiction and Emotional Intelligence in university nursing students: A cross-sectional study
Heliyon, Vol. 9, Núm. 9
-
Leadership and contagion by COVID-19 among residence hall students: A social network analysis approach
Social Networks, Vol. 73, pp. 80-88
-
Obesidad, nivel de actividad física y calidad del sueño en enfermería: un estudio descriptivo analítico
Revista ROL de enfermería, Vol. 46, Núm. 3, pp. 46-53
-
Self perceived health and stress in the pregnancy during the COVID-19 pandemic
Frontiers in Psychiatry, Vol. 14
-
Variabilidad de los niveles de Inteligencia Emocional en los estudiantes de grado de Enfermería
Nuevos horizontes para la investigación en salud desde un enfoque integrador (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 259-264
2022
-
Aprendizaje colaborativo internacional virtual en estudiantes de la asignatura Enfermería Psicosocial
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 225-234
-
Estresores en los estudiantes de enfermería durante sus prácticas clínicas: estudio de revisión sistemática
South Florida Journal of Health, Vol. 3, Núm. 4, pp. 353-365
-
Factores estresores, Inteligencia Emocional y Engagement en los estudiantes de enfermería durante sus prácticas clínicas
Index de enfermería: información bibliográfica, investigación y humanidades, Vol. 31, Núm. 3, pp. 222-226
-
Family-centred care of patients admitted to the intensive care unit in times of COVID-19: A systematic review
Intensive and Critical Care Nursing, Vol. 70
-
SBAR Method for Improving Well-Being in the Internal Medicine Unit: Quasi-Experimental Research
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 24
-
The relationship between burnout and empathy in physiotherapists: a cross-sectional study
Annals of Medicine, Vol. 54, Núm. 1, pp. 933-940