MARÍA ELENA
FERNÁNDEZ MARTÍNEZ
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones (95) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Aprendizaje-servicio para la promoción de la salud y la prevención de enfermedad en la población infantil
Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 157-164
-
Experiencia COIL en el Grado en Enfermería. Percepción de los estudiantes
Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 229-235
-
Implementation of serious games in nursing student education: A systematic review
Teaching and Learning in Nursing, Vol. 19, Núm. 1, pp. 60-67
-
The Impact of the COVID-19 Pandemic on Self-Harm Attempts Observed in a Hospital Emergency Department
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 3
2023
-
Implementation of COIL in mental health education: Outcomes of a collaboration between Spain and the United States nursing students
Journal of Virtual Exchange, Vol. 6 (SI-IVEC2022), pp. 65-82
-
Internet Addiction and Emotional Intelligence in university nursing students: A cross-sectional study
Heliyon, Vol. 9, Núm. 9
-
Leadership and contagion by COVID-19 among residence hall students: A social network analysis approach
Social Networks, Vol. 73, pp. 80-88
-
Obesidad, nivel de actividad física y calidad del sueño en enfermería: un estudio descriptivo analítico
Revista ROL de enfermería, Vol. 46, Núm. 3, pp. 46-53
-
Self perceived health and stress in the pregnancy during the COVID-19 pandemic
Frontiers in Psychiatry, Vol. 14
-
Variabilidad de los niveles de Inteligencia Emocional en los estudiantes de grado de Enfermería
Nuevos horizontes para la investigación en salud desde un enfoque integrador (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 259-264
2022
-
Aprendizaje colaborativo internacional virtual en estudiantes de la asignatura Enfermería Psicosocial
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 225-234
-
Estresores en los estudiantes de enfermería durante sus prácticas clínicas: estudio de revisión sistemática
South Florida Journal of Health, Vol. 3, Núm. 4, pp. 353-365
-
Factores estresores, Inteligencia Emocional y Engagement en los estudiantes de enfermería durante sus prácticas clínicas
Index de enfermería: información bibliográfica, investigación y humanidades, Vol. 31, Núm. 3, pp. 222-226
-
Family-centred care of patients admitted to the intensive care unit in times of COVID-19: A systematic review
Intensive and Critical Care Nursing, Vol. 70
-
SBAR Method for Improving Well-Being in the Internal Medicine Unit: Quasi-Experimental Research
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 24
-
The relationship between burnout and empathy in physiotherapists: a cross-sectional study
Annals of Medicine, Vol. 54, Núm. 1, pp. 933-940
2021
-
Access to information and degree of community awareness of preventive health measures in the face of covid-19 in Spain
Healthcare (Switzerland), Vol. 9, Núm. 2
-
Adaptation to change questionnaire for nurses: Validation and new needs in the context of COVID-19
Healthcare (Switzerland), Vol. 9, Núm. 12
-
COMPARACIÓN DE LA PREVALENCIA DE LA DEMENCIA ENTRE EL MEDIO RURAL Y URBANO DE UNA ZONA DE SALUD DEL ÁREA DE SALUD DE LEÓN
XXXVIII Congreso Nacional de Enfermería de Salud Mental. Valor de los cuidados enfermeros en Salud Mental en la pandemia del COVID-19
-
Coping Strategies in the Spanish Population: The Role in Consequences of COVID-19 on Mental Health
Frontiers in Psychiatry, Vol. 12