Publications by the researcher in collaboration with PATRICIA ROBLEDO RAMÓN (42)

2018

  1. Description and Analysis of Strategy-Focused Instructional Models for Writing

    Design Principles for Teaching Effective Writing: Theorical and Empirical Grounded Principles (Brill), pp. 38-65

2013

  1. Parents and school learning

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 259-264

  2. Strategy instruction for writing composition at school and home

    Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 34, Núm. 2, pp. 161-174

  3. The Involvement and Satisfaction with Education of the Families of Students with and without Specific Learning Disabilities

    Revista de psicodidáctica, Vol. 18, Núm. 1, pp. 137-156

2012

  1. Evaluating cognitive self-regulation instruction for developing students' writing competence

    Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 75-77

  2. Evaluating cognitive self-regulation instruction for developing students' writing competence

    Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 75-77

  3. Implicación parental en la educación del alumnado de diferentes edades y sexos

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 371-380

  4. Instructional and developmental online approaches of writing composition in students with and without learning disabilities

    Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 103-106

  5. Instructional and developmental online approaches of writing composition in students with and without learning disabilities

    Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 103-106

  6. Parental intervention in improving children's writing and their achievement

    Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 165-168

  7. Parental intervention in improving children's writing and their achievement

    Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 165-168

  8. Parental intervention in improving children’s writing and their achievement

    Learning to Write Effectively: current Trends in European Research (Brill), pp. 165-168

  9. Un enfoque innovador en la enseñanza de la escritura en Educación Primaria

    Experiencias de investigación en Educación Infantil y Educación Primaria (Servicio de Publicaciones), pp. 137-146

2011

  1. Innovación en el EEES con metodologías activas

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 365-372

  2. Intervención contextualizada en el hogar en el tratamiento de las dificultades de aprendizaje: revisión de estudios empíricos

    Cambios educativos y formativos para el desarrollo humano y sostenible (Servicio de Publicaciones), pp. 91-98

  3. La familia como colaboradora en la enseñanza de la composición escrita: una experiencia práctica

    Cambios educativos y formativos para el desarrollo humano y sostenible (Servicio de Publicaciones), pp. 81-90

  4. La formación y capacitación de los futuros maestros para trabajar coordinadamente con las familias

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 391-398

2010

  1. Desarrollo de la dinámica y orquestación de procesos online de alumnos con dificultades de aprendizaje en tareas de composición escrita

    Investigación en convivencia escolar: variables relacionadas (Grupo Editorial Universitario (GEU Editorial)), pp. 303-308

  2. Descripción de la versión para hijos de la batería de evaluación del entorno familiar opiniones familiares (FAOP): el FAOP-HI

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 671-676