JESÚS NICASIO
GARCÍA SÁNCHEZ
Catedrático de Universidad
ANA MARÍA DE
CASO FUERTES
Profesor Titular de Universidad
Publicaciones en las que colabora con ANA MARÍA DE CASO FUERTES (52)
2012
-
Can different instructional programmes achieve different results on students' writing attitudes and writing self-efficacy?
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 91-93
-
Can different instructional programmes achieve different results on students' writing attitudes and writing self-efficacy?
Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 91-93
-
Can different instructional programmes achieve different results on students’ writing attitudes and writing self-efficacy?
Learning to Write Effectively: current Trends in European Research (Brill), pp. 91-93
-
Enhancing writing self-efficacy beliefs of students with learning disabilities improves their writing processes and writing products
Learning to Write Effectively: current Trends in European Research (Brill), pp. 95-98
-
Enhancing writing self-efficacy beliefs of students with learning disabilities improves their writing processes and writing products
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 95-98
-
Enhancing writing self-efficacy beliefs of students with learning disabilities improves their writing processes and writing products
Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 95-998
-
Results of writing products after a motivational intervention programme according to students' motivational levels
Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 87-89
-
Results of writing products after a motivational intervention programme according to students' motivational levels
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 87-89
-
Results of writing products after a motivational intervention programme according to students’ motivational levels
Learning to Write Effectively: current Trends in European Research (Brill), pp. 87-89
2011
-
Innovación en el EEES con metodologías activas
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 365-372
2010
-
Estilos de pensamiento y aprendizaje en estudiantes de magisterio y psicopedagogía: diferencias según curso y especialidad
Escritos de psicología, Vol. 3, Núm. 3, pp. 27-36
-
Mejorar las creencias de auto-eficacia para la escritura de los alumnos con dificultades de aprendizaje mejora también sus procesos y productos de escritura
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 8, Núm. 20, pp. 195-206
-
Motivación y educación
Psicología de la educación para docentes (Pirámide), pp. 133-153
2009
-
Composición escrita y motivación: una perspectiva de desarrollo
Aula abierta, Vol. 37, Núm. 1, pp. 129-140
-
Desarrollo emocional y social
Psicología del desarrollo para docentes (Pirámide), pp. 115-130
-
Desarrollo moral y educación
Psicología del desarrollo para docentes (Pirámide), pp. 131-145
-
Investigaciones recientes en desarrollo e instrucción de la composición escrita en el sistema educativo español
Aula abierta, Vol. 37, Núm. 1, pp. 91-104
-
Spanish research on writing instruction for students with and without learning disabilities
Traditions of Writing Research (Routledge Taylor & Francis Group), pp. 71-81
2008
-
Auto-eficacia para la auto-regulación y el auto-conocimiento: instrucción en composición escrita
Instrucción de la autorregulación y el autoconocimiento en la composición escrita (Editorial Davinci), pp. 141-151
-
E-learning como herramienta didáctica: la innovación en metodologías activas universitarias en la Universidad de León a través de Aula Virtual
Las titulaciones de educación ante el espacio europeo de educación superior: análisis de experiencias (Aljibe), pp. 185-194