Publicaciones en las que colabora con JESÚS NICASIO GARCÍA SÁNCHEZ (56)

2012

  1. Can different instructional programmes achieve different results on students' writing attitudes and writing self-efficacy?

    Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 91-93

  2. Can different instructional programmes achieve different results on students' writing attitudes and writing self-efficacy?

    Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 91-93

  3. Can different instructional programmes achieve different results on students’ writing attitudes and writing self-efficacy?

    Learning to Write Effectively: current Trends in European Research (Brill), pp. 91-93

  4. Enhancing writing self-efficacy beliefs of students with learning disabilities improves their writing processes and writing products

    Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 95-998

  5. Enhancing writing self-efficacy beliefs of students with learning disabilities improves their writing processes and writing products

    Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 95-98

  6. Enhancing writing self-efficacy beliefs of students with learning disabilities improves their writing processes and writing products

    Learning to Write Effectively: current Trends in European Research (Brill), pp. 95-98

  7. Results of writing products after a motivational intervention programme according to students' motivational levels

    Learning to Write Effectively: Current Trends in European Research (Brill), pp. 87-89

  8. Results of writing products after a motivational intervention programme according to students' motivational levels

    Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 87-89

  9. Results of writing products after a motivational intervention programme according to students’ motivational levels

    Learning to Write Effectively: current Trends in European Research (Brill), pp. 87-89

2011

  1. Innovación en el EEES con metodologías activas

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 3, Núm. 1, pp. 365-372

2010

  1. Estilos de pensamiento y aprendizaje en estudiantes de magisterio y psicopedagogía: diferencias según curso y especialidad

    Escritos de psicología, Vol. 3, Núm. 3, pp. 27-36

  2. Mejorar las creencias de auto-eficacia para la escritura de los alumnos con dificultades de aprendizaje mejora también sus procesos y productos de escritura

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 8, Núm. 20, pp. 195-206

  3. Motivación y educación

    Psicología de la educación para docentes (Pirámide), pp. 133-153

2009

  1. Composición escrita y motivación: una perspectiva de desarrollo

    Aula abierta, Vol. 37, Núm. 1, pp. 129-140

  2. Desarrollo emocional y social

    Psicología del desarrollo para docentes (Pirámide), pp. 115-130

  3. Desarrollo moral y educación

    Psicología del desarrollo para docentes (Pirámide), pp. 131-145

  4. Investigaciones recientes en desarrollo e instrucción de la composición escrita en el sistema educativo español

    Aula abierta, Vol. 37, Núm. 1, pp. 91-104

  5. Spanish research on writing instruction for students with and without learning disabilities

    Traditions of Writing Research (Routledge Taylor & Francis Group), pp. 71-81

2008

  1. Auto-eficacia para la auto-regulación y el auto-conocimiento: instrucción en composición escrita

    Instrucción de la autorregulación y el autoconocimiento en la composición escrita (Editorial Davinci), pp. 141-151

  2. E-learning como herramienta didáctica: la innovación en metodologías activas universitarias en la Universidad de León a través de Aula Virtual

    Las titulaciones de educación ante el espacio europeo de educación superior: análisis de experiencias (Aljibe), pp. 185-194