Publications in collaboration with researchers from Universidade de Vigo (83)

2024

  1. Análisis de la aplicabilidad de inteligencia artificial sobre la gestión de datos para valorar el riesgo de caídas

    Progreso en salud: avances y desafíos a través de la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 47-60

  2. Conservative Treatment of Sever’s Disease: A Systematic Review

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 5

  3. Desarrollo práctico de un sistema de recomendaciones para promover hábitos saludables: diseño e implementación

    Investigación en salud: traduciendo descubrimientos en beneficios para el bienestar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 121-129

  4. Effects of the combination of exercise and education in the treatment of low back and/or pelvic pain in pregnant women: Systematic review and meta-analysis

    International Journal of Gynecology and Obstetrics, Vol. 164, Núm. 3, pp. 811-822

  5. Eficacia de la combinación de ejercicio terapéutico y educación en el dolor inespecífico cervical: una revisión sistemática

    Progreso en salud: avances y desafíos a través de la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 31-38

  6. La identificación y evaluación de la disfagia en el ámbito de la Fisioterapia: una revisión sistemática

    Explorando fronteras en salud: perspectivas integradoras para la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 219-227

  7. Prevention of neck pain in adults with a Back School-Based intervention: a randomized controlled trial

    Physiotherapy Theory and Practice

  8. Protective effects of exercise on cardiotoxicity induced by breast cancer treatments: A systematic review and meta-analysis

    Maturitas, Vol. 183

  9. Rabdomiólisis inducida por entrenamiento con electroestimulación muscular

    Investigación en salud: traduciendo descubrimientos en beneficios para el bienestar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 351-357

  10. The Effects of Back Schools on Non-Specific Back Pain: A Systematic Review and Meta-Analysis

    Journal of Personalized Medicine, Vol. 14, Núm. 3

2023

  1. Accelerometric analysis of trunk acceleration during gait analysis in children between 6 and 11 years old: A cross-sectional study

    Heliyon, Vol. 9, Núm. 7

  2. ChatGPT ha llegado ¿Y ahora qué hacemos? La creatividad, nuestro último refugio

    Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 320-334

  3. Effect of Hip Muscle Strengthening Exercises on Pain and Disability in Patients with Non-Specific Low Back Pain—A Systematic Review

    Sports, Vol. 11, Núm. 9

  4. Effects of a back school-based intervention on non-specific low back pain in adults: a randomized controlled trial

    BMC Complementary Medicine and Therapies, Vol. 23, Núm. 1

  5. Effects of back school-based intervention on non-specific neck pain in adults: a randomized controlled trial

    BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, Vol. 15, Núm. 1

  6. Effects of exercise therapy using elastic bands on strength and pain in women with non-specific neck pain: A randomised controlled trial

    Heliyon, Vol. 9, Núm. 11

  7. Effects on Respiratory Pressures, Spirometry Biomarkers, and Sports Performance after Inspiratory Muscle Training in a Physically Active Population by Powerbreath®: A Systematic Review and Meta-Analysis

    Biology, Vol. 12, Núm. 1

  8. Efficacy of perineal massage during the second stage of labor for the prevention of perineal injury: A systematic review and meta-analysis

    International Journal of Gynecology and Obstetrics, Vol. 162, Núm. 3, pp. 802-810

  9. Static and dynamic postural control assessment in schoolchildren: Reliability and reference values of the Modified Flamingo Test and Bar Test

    Journal of Bodywork and Movement Therapies, Vol. 36, pp. 14-19

  10. Thoughts and Concerns of Spanish Teachers on Returning to School After the COVID-19 Pandemic

    Revista Electrónica Educare, Vol. 27, Núm. 3