Publicacions en col·laboració amb investigadors/es de Universidade de Vigo (83)

2024

  1. Análisis de la aplicabilidad de inteligencia artificial sobre la gestión de datos para valorar el riesgo de caídas

    Progreso en salud: avances y desafíos a través de la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 47-60

  2. Conservative Treatment of Sever’s Disease: A Systematic Review

    Journal of Clinical Medicine, Vol. 13, Núm. 5

  3. Desarrollo práctico de un sistema de recomendaciones para promover hábitos saludables: diseño e implementación

    Investigación en salud: traduciendo descubrimientos en beneficios para el bienestar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 121-129

  4. Effects of the combination of exercise and education in the treatment of low back and/or pelvic pain in pregnant women: Systematic review and meta-analysis

    International Journal of Gynecology and Obstetrics, Vol. 164, Núm. 3, pp. 811-822

  5. Eficacia de la combinación de ejercicio terapéutico y educación en el dolor inespecífico cervical: una revisión sistemática

    Progreso en salud: avances y desafíos a través de la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 31-38

  6. La identificación y evaluación de la disfagia en el ámbito de la Fisioterapia: una revisión sistemática

    Explorando fronteras en salud: perspectivas integradoras para la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 219-227

  7. Prevention of neck pain in adults with a Back School-Based intervention: a randomized controlled trial

    Physiotherapy Theory and Practice

  8. Protective effects of exercise on cardiotoxicity induced by breast cancer treatments: A systematic review and meta-analysis

    Maturitas, Vol. 183

  9. Rabdomiólisis inducida por entrenamiento con electroestimulación muscular

    Investigación en salud: traduciendo descubrimientos en beneficios para el bienestar (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 351-357

  10. The Effects of Back Schools on Non-Specific Back Pain: A Systematic Review and Meta-Analysis

    Journal of Personalized Medicine, Vol. 14, Núm. 3

2023

  1. Accelerometric analysis of trunk acceleration during gait analysis in children between 6 and 11 years old: A cross-sectional study

    Heliyon, Vol. 9, Núm. 7

  2. ChatGPT ha llegado ¿Y ahora qué hacemos? La creatividad, nuestro último refugio

    Revista de investigación en educación, Vol. 21, Núm. 3, pp. 320-334

  3. Effect of Hip Muscle Strengthening Exercises on Pain and Disability in Patients with Non-Specific Low Back Pain—A Systematic Review

    Sports, Vol. 11, Núm. 9

  4. Effects of a back school-based intervention on non-specific low back pain in adults: a randomized controlled trial

    BMC Complementary Medicine and Therapies, Vol. 23, Núm. 1

  5. Effects of back school-based intervention on non-specific neck pain in adults: a randomized controlled trial

    BMC Sports Science, Medicine and Rehabilitation, Vol. 15, Núm. 1

  6. Effects of exercise therapy using elastic bands on strength and pain in women with non-specific neck pain: A randomised controlled trial

    Heliyon, Vol. 9, Núm. 11

  7. Effects on Respiratory Pressures, Spirometry Biomarkers, and Sports Performance after Inspiratory Muscle Training in a Physically Active Population by Powerbreath®: A Systematic Review and Meta-Analysis

    Biology, Vol. 12, Núm. 1

  8. Efficacy of perineal massage during the second stage of labor for the prevention of perineal injury: A systematic review and meta-analysis

    International Journal of Gynecology and Obstetrics, Vol. 162, Núm. 3, pp. 802-810

  9. Static and dynamic postural control assessment in schoolchildren: Reliability and reference values of the Modified Flamingo Test and Bar Test

    Journal of Bodywork and Movement Therapies, Vol. 36, pp. 14-19

  10. Thoughts and Concerns of Spanish Teachers on Returning to School After the COVID-19 Pandemic

    Revista Electrónica Educare, Vol. 27, Núm. 3