Fachbereich
FILOLOGÍA MODERNA
Publikationen (24) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2023
-
Africa(na)s. Historias para el siglo XXI: Historias de Agnès Agboton, Ama Ata Aidoo, Aminata Sow Fall, Edwige Renée Dro, Ken Bugul, Lucía Charún-Illescas, Rafeeat Aliyu, Tania Safura Adam, Tiffany Kagure Mugo, Trifonia Melibea Obono y Yolanda Arroyo Pizarro
2709 Books
-
Dark Green: Irish Crime Fiction 1665-2000 / David Clark
Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 18, pp. 243-246
-
Desarrollo de las áreas rurales y urbanas (alumno)
El nuevo contexto de la Unión Europea en la educación económica y financiera (Universidad de León), pp. 51-54
-
Desarrollo de las áreas rurales y urbanas (profesor)
El nuevo contexto de la Unión Europea en la educación económica y financiera (Universidad de León), pp. 239-262
-
Enseñar la creación literaria en clase de Lengua Francesa (como tercera lengua) en la Universidad
Interrelaciones entre la imagen, el texto y las tecnologías digitales: nuevas perspectivas en la enseñanza de las Ciencias Sociales (Dykinson), pp. 666-685
-
Exploring near-synonyms through translation corpora
Studies in Corpus Linguistics, pp. 91-107
-
Film dialogue synchronization and statistical dubbese
Corpus use in cross-linguistic research: paving the way for teaching, translation and professional communication (John Benjamis Publishing Company), pp. 124-141
-
Interactional metadiscourse: Building rapport and solidarity in informational-persuasive discourse. An English-Spanish case study
Journal of Pragmatics, Vol. 216, pp. 106-120
-
Interference, explicitation, implicitation and normalization in third code Spanish: Evidence from discourse markers
Across Languages and Cultures, Vol. 24, Núm. 1, pp. 1-24
-
Issues of equity and inclusion in Virtual Exchange
Language Teaching
-
Itinerarios multimodales: experiencias con los ODS en el aula de Educación Secundaria Obligatoria
Hacia una Educación basada en las evidencias de la investigación y el desarrollo sostenible (Dykinson), pp. 63-70
-
Kicking Back: Negation of Enlightenment in Brian Dillon’s Objects in This Mirror
Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 18, pp. 83-98
-
LA EDUCACIÓN SOSTENIBLE A TRAVÉS DE LA DRAMATIZACIÓN: PROPUESTA PARA EL DÍA MUNDIAL DE LA POESÍA
EDUCACIÓN INTEGRAL CON PERSPECTIVAS INNOVADORAS PARA EL DESARROLLO EDUCATIVO (Dykinson), pp. 125-132
-
Light Verb Constructions in English-Spanish translation
Studies in Corpus Linguistics, pp. 34-50
-
MAITE APERRIBAY-BERMEJO: Ecoxicanismo: autoras chicanas y justicia medioambiental. València: Universitat de València (Biblioteca Javier Coy d’estudis nord-americains), 2021,163 páginas, ISBN: 978-84-9134-847-4
Anuario de estudios filológicos, Vol. 46, pp. 363-367
-
María Mínguez Arias. Nombrar el cuerpo. La fortuna de ser una mujer queer a los 50. Madrid-Barcelona: Egales, 2022.
Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 18, pp. 1028-1030
-
Normativa y legislación de la censura eclesiástica y estatal del cine en la España franquista y su aplicación a las películas traducidas del inglés
Mutatis Mutandis: Revista Latinoamericana de Traducción, Vol. 16, Núm. 2, pp. 293-314
-
PROMOTING INTERNATIONALIZATION AT HOME: THE USE OF CONVERSIFI, A VIDEO CHAT PLATFORM, IN A DEGREE OF PRIMARY EDUCATION
INTED2023 Proceedings
-
Revision and retranslation of children's classics in modern-day UK and Spain: The case of Enid Blyton's The Famous Five and Malory Towers
Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice
-
Taking Centre Stage: Shakespearean Appropriations on Spanish Television in Franco’s Spain
Shakespeare and Cultural Appropriation (Taylor and Francis), pp. 52-66