Publikationen (24) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2023

  1. Africa(na)s. Historias para el siglo XXI: Historias de Agnès Agboton, Ama Ata Aidoo, Aminata Sow Fall, Edwige Renée Dro, Ken Bugul, Lucía Charún-Illescas, Rafeeat Aliyu, Tania Safura Adam, Tiffany Kagure Mugo, Trifonia Melibea Obono y Yolanda Arroyo Pizarro

    2709 Books

  2. Dark Green: Irish Crime Fiction 1665-2000 / David Clark

    Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 18, pp. 243-246

  3. Desarrollo de las áreas rurales y urbanas (alumno)

    El nuevo contexto de la Unión Europea en la educación económica y financiera (Universidad de León), pp. 51-54

  4. Desarrollo de las áreas rurales y urbanas (profesor)

    El nuevo contexto de la Unión Europea en la educación económica y financiera (Universidad de León), pp. 239-262

  5. Enseñar la creación literaria en clase de Lengua Francesa (como tercera lengua) en la Universidad

    Interrelaciones entre la imagen, el texto y las tecnologías digitales: nuevas perspectivas en la enseñanza de las Ciencias Sociales (Dykinson), pp. 666-685

  6. Exploring near-synonyms through translation corpora

    Studies in Corpus Linguistics, pp. 91-107

  7. Film dialogue synchronization and statistical dubbese

    Corpus use in cross-linguistic research: paving the way for teaching, translation and professional communication (John Benjamis Publishing Company), pp. 124-141

  8. Interactional metadiscourse: Building rapport and solidarity in informational-persuasive discourse. An English-Spanish case study

    Journal of Pragmatics, Vol. 216, pp. 106-120

  9. Interference, explicitation, implicitation and normalization in third code Spanish: Evidence from discourse markers

    Across Languages and Cultures, Vol. 24, Núm. 1, pp. 1-24

  10. Issues of equity and inclusion in Virtual Exchange

    Language Teaching

  11. Itinerarios multimodales: experiencias con los ODS en el aula de Educación Secundaria Obligatoria

    Hacia una Educación basada en las evidencias de la investigación y el desarrollo sostenible (Dykinson), pp. 63-70

  12. Kicking Back: Negation of Enlightenment in Brian Dillon’s Objects in This Mirror

    Estudios irlandeses = Journal of Irish Studies, Núm. 18, pp. 83-98

  13. LA EDUCACIÓN SOSTENIBLE A TRAVÉS DE LA DRAMATIZACIÓN: PROPUESTA PARA EL DÍA MUNDIAL DE LA POESÍA

    EDUCACIÓN INTEGRAL CON PERSPECTIVAS INNOVADORAS PARA EL DESARROLLO EDUCATIVO (Dykinson), pp. 125-132

  14. Light Verb Constructions in English-Spanish translation

    Studies in Corpus Linguistics, pp. 34-50

  15. MAITE APERRIBAY-BERMEJO: Ecoxicanismo: autoras chicanas y justicia medioambiental. València: Universitat de València (Biblioteca Javier Coy d’estudis nord-americains), 2021,163 páginas, ISBN: 978-84-9134-847-4

    Anuario de estudios filológicos, Vol. 46, pp. 363-367

  16. María Mínguez Arias. Nombrar el cuerpo. La fortuna de ser una mujer queer a los 50. Madrid-Barcelona: Egales, 2022.

    Cuestiones de género: de la igualdad y la diferencia, Núm. 18, pp. 1028-1030

  17. Normativa y legislación de la censura eclesiástica y estatal del cine en la España franquista y su aplicación a las películas traducidas del inglés

    Mutatis Mutandis: Revista Latinoamericana de Traducción, Vol. 16, Núm. 2, pp. 293-314

  18. PROMOTING INTERNATIONALIZATION AT HOME: THE USE OF CONVERSIFI, A VIDEO CHAT PLATFORM, IN A DEGREE OF PRIMARY EDUCATION

    INTED2023 Proceedings

  19. Revision and retranslation of children's classics in modern-day UK and Spain: The case of Enid Blyton's The Famous Five and Malory Towers

    Perspectives: Studies in Translation Theory and Practice

  20. Taking Centre Stage: Shakespearean Appropriations on Spanish Television in Franco’s Spain

    Shakespeare and Cultural Appropriation (Taylor and Francis), pp. 52-66