Publikationen, an denen er mitarbeitet MARÍA CARMEN RODRÍGUEZ SANTOS (20)

2024

  1. Laboratorio virtual de Neuromarketing para el análisis del Comportamiento del Consumidor

    Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 45-52

2023

  1. Electroencephalography in consumer behaviour and marketing: a science mapping approach

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

2013

  1. An analysis of the construct "involvement" in consumer behaviour

    Quality and Quantity, Vol. 47, Núm. 2, pp. 1105-1123

  2. Weak cognitive image of cultural tourism destinations

    Quality and Quantity, Vol. 47, Núm. 2, pp. 881-895

2011

  1. The Internet as an alternative distribution and communication channel for SMES producing quality agro-food products

    aDResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, Núm. 3, pp. 50-63

2010

  1. Measuring the image of a cultural tourism destination through the collage technique

    Cultural Tourism Research Methods (CABI Publishing), pp. 156-172

2009

  1. Cognitive age as a criterion explaining senior tourists' motivations

    International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, Vol. 3, Núm. 2, pp. 148-164

2008

  1. Imagen percibida de la ciudad como marca turística mediante técnicas de “collage”: comparativa entre residentes y turistas.

    XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008

2007

  1. Comparative analysis of international tourists in inland cultural destinations: the case of Castilla y León, Spain

    Cultural tourism: global and local perspectives (New York [etc.] : Haworth Hospitality Press, [2007]), pp. 149-167

  2. Implicación temporal con la denominación de origen en el proceso de decisión de compra de productos agroalimentarios

    Revista europea de dirección y economía de la empresa, Vol. 16, Núm. 3, pp. 149-166

  3. Motivations and Lifestyle: Segmentation Using the Construct A.I.O

    Progress in Tourism Marketing (Taylor and Francis), pp. 147-160

  4. Segmentación de los consumidores de vino con denominación de origen

    XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo. 19, 20 y 21 de septiembre de 2007

2006

  1. Caja España: en busca de la fidelidad

    Comportamientos de compra del consumidor: 29 casos reales (Escuela Superior de Gestión Comercial y Marketing, ESIC), pp. 233-240

  2. Comparative analysis of international tourists in inland cultural destinations: The case of castilla y leon, Spain

    Cultural Tourism: Global and Local Perspectives (Taylor and Francis), pp. 149-168

  3. Motivations and Lifestyle: Segmentation Using the Construct A.I.O

    Progress in tourism marketing (Amsterdam [etc.] : Elsevier, 2006), pp. 147-160

2001

  1. La docencia de Investigación Comercial en la universidad española

    Inteligencia empresarial. La gestión del conocimiento en la empresa: ponencias 2000. XIV Congreso Nacional, X Congreso Hispano-Francés. Jaén, 7, 8 y 9 de junio-2000

2000

  1. El comportamiento de los turistas de viajes de larga duración en la provincia de León

    Los sistemas de información geográfica (SIG) en la gestión de marketing