ANA
LANERO CARRIZO
Profesor Titular de Universidad
Publicaciones en las que colabora con ANA LANERO CARRIZO (12)
2018
-
Ewom and 2.0 Opinion Leaders in the Food Context: A Study with a Sample of Spanish Food-Related Weblogs
Journal of Food Products Marketing, Vol. 24, Núm. 3, pp. 328-347
2017
-
Young Adult Propensity to Join Voluntary Associations: The Role of Civic Engagement and Motivations
Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, Vol. 46, Núm. 5, pp. 1006-1029
2015
-
Expressive and instrumental motivations explaining youth participation in non-profit voluntary associations: an application in Spain
International Review on Public and Nonprofit Marketing, Vol. 12, Núm. 3, pp. 237-251
2014
-
Una aproximación a la perspectiva del consumidor en el proceso de compra responsable
Perspectivas en el estudio de la Responsabilidad Social Corporativa: Aplicaciones prácticas en Uruguay y España (Grupo Magro), pp. 185-198
2012
-
An analysis of the reasons attributed by Spanish undergraduates to CSR in organizations and its implications for consumer behavior
Ekonomska Istrazivanja, pp. 69-82
-
Analyzing patters of use of electronic books i a sample of Spanish undergraduates: implications for marketing in university libraries
Proceedings 33rd Annual Conference of the European Group for Public Administration, Permanent Study Group Public and Nonprofit marketing, Bucharest, Romania, septembre 2011
-
The results of education in university: Does it foster students' propensity towards entrepreneurial careers?
The Shift to the Entrepreneurial Society: A Built Economy in Education, Sustainability and Regulation (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 15-30
2011
-
Evaluación de la conducta emprendedora en estudiantes universitarios. Implicaciones para el diseño de programas académicos
Pecunia: revista de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, Núm. 12, pp. 219-243
-
Fostering entrepreneurship at the university: A Spanish empirical study
Transylvanian Review of Administrative Sciences, pp. 252-276
-
La educación de competencias emprendedoras en la universidad como fuente de innovación: ¿Qué opinan los estudiantes?
Actas del 12.º Congreso de Economía de Castilla y León
-
The impact of entrepreneurship education in European universities: An intention-based approach analyzed in the Spanish area
International Review on Public and Nonprofit Marketing, Vol. 8, Núm. 2, pp. 111-130
2009
-
El desarrollo del potencial empresarial de los estudiantes en las Universidades Públicas de la Comunidad Autónoma de Castilla y León
Revista de investigación económica y social de Castilla y León, Núm. 12, pp. 17-170