DIDÁCTICA GENERAL, ESPECÍFICAS Y T. EDU
Department


Universidad de Valladolid
Valladolid, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de Valladolid (24)
2023
-
Derecho a la educación ¿Realidad o mito?
La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 252-260
-
La protección de la infancia en el sistema educativo español
La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 233-242
-
University students' perceptions of teaching during lockdown period in Spain: a qualitative study
Journal of Applied Research in Higher Education
2022
-
Education online in lockdown: limits and possibilities. The vision of families in Spain
Equality, Diversity and Inclusion, Vol. 41, Núm. 1, pp. 34-48
2021
-
Educational policies during the lockdown: Measures in spain after covid-19
Center for Educational Policy Studies Journal, Vol. 11, Núm. Sp.Issue, pp. 1-24
-
Online assessment in higher education during spanish confinement by covid-19: The view of students
Journal of University Teaching and Learning Practice, Vol. 18, Núm. 5
-
Recommendations for Mandatory Online Assessment in Higher Education During the COVID-19 Pandemic
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 85-98
-
Repensar la educación online durante el confinamiento: la visión de las familias de Castilla y León
Revista de investigación en educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 25-41
2020
-
Evaluation of fire severity in fire prone-ecosystems of Spain under two different environmental conditions
Journal of Environmental Management, Vol. 271
-
La evaluación online en la educación superior en tiempos de la COVID-19
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 21
2019
-
Aplicación de las técnicas básicas de musicoterapia en la intervención logopédica
Enfoque interdisciplinar de la Logopedia en la Universidad de Valladolid: 25 años de historia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 71-76
-
Assessment of the influence of biophysical properties related to fuel conditions on fire severity using remote sensing techniques: A case study on a large fire in NW Spain
International Journal of Wildland Fire, Vol. 28, Núm. 7, pp. 512-520
-
Environmental drivers of fire severity in extreme fire events that affect Mediterranean pine forest ecosystems
Forest Ecology and Management, Vol. 433, pp. 24-32
-
Evaluation and comparison of Landsat 8, Sentinel-2 and Deimos-1 remote sensing indices for assessing burn severity in Mediterranean fire-prone ecosystems
International Journal of Applied Earth Observation and Geoinformation, Vol. 80, pp. 137-144
-
Taller de innovación pedagógica para la Educación Superior centrado en la Educación vial y ciudadanía responsable
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa
-
Using Unmanned Aerial Vehicles (UAV) for forest damage monitoring in south-western Europe
Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering
2018
-
Escuelas de España. Barcelona (julio de 1931-enero de 1932)
La prensa pedagógica de los profesores (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 141-151
-
Las consignas de Mujeres Libres durante la Guerra Civil española
Desde la capital de la República: Nuevas perspectivas y estudios sobre la Guerra Civil española (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 319-336
-
Thermally enhanced spectral indices to discriminate burn severity in Mediterranean forest ecosystems
Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering
2017
-
La educación vial como objetivo de una ciudadanía responsable
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2017 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 924-930