Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Valladolid (26)

2024

  1. University students' perceptions of teaching during lockdown period in Spain: a qualitative study

    Journal of Applied Research in Higher Education, Vol. 16, Núm. 1, pp. 1-17

2023

  1. Derecho a la educación ¿Realidad o mito?

    La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 252-260

  2. La protección de la infancia en el sistema educativo español

    La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 233-242

  3. La utilización del jazz como herramienta de autodesarrollo del alumnado de educación primaria

    Organización y gestión de edusistemas en transformación: retos, visiones y propuestas de mejora (Universidad de Oviedo), pp. 158-161

2021

  1. Educational policies during the lockdown: Measures in spain after covid-19

    Center for Educational Policy Studies Journal, Vol. 11, Núm. Sp.Issue, pp. 1-24

  2. Online assessment in higher education during spanish confinement by covid-19: The view of students

    Journal of University Teaching and Learning Practice, Vol. 18, Núm. 5

  3. Recommendations for Mandatory Online Assessment in Higher Education During the COVID-19 Pandemic

    Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 85-98

  4. Repensar la educación online durante el confinamiento: la visión de las familias de Castilla y León

    Revista de investigación en educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 25-41

2019

  1. Aplicación de las técnicas básicas de musicoterapia en la intervención logopédica

    Enfoque interdisciplinar de la Logopedia en la Universidad de Valladolid: 25 años de historia (Ediciones Universidad de Valladolid (EdUVa)), pp. 71-76

  2. Assessment of the influence of biophysical properties related to fuel conditions on fire severity using remote sensing techniques: A case study on a large fire in NW Spain

    International Journal of Wildland Fire, Vol. 28, Núm. 7, pp. 512-520

  3. Environmental drivers of fire severity in extreme fire events that affect Mediterranean pine forest ecosystems

    Forest Ecology and Management, Vol. 433, pp. 24-32

  4. Evaluation and comparison of Landsat 8, Sentinel-2 and Deimos-1 remote sensing indices for assessing burn severity in Mediterranean fire-prone ecosystems

    International Journal of Applied Earth Observation and Geoinformation, Vol. 80, pp. 137-144

  5. Taller de innovación pedagógica para la Educación Superior centrado en la Educación vial y ciudadanía responsable

    Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa

  6. Using Unmanned Aerial Vehicles (UAV) for forest damage monitoring in south-western Europe

    Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering

2018

  1. Escuelas de España. Barcelona (julio de 1931-enero de 1932)

    La prensa pedagógica de los profesores (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 141-151

  2. Las consignas de Mujeres Libres durante la Guerra Civil española

    Desde la capital de la República: Nuevas perspectivas y estudios sobre la Guerra Civil española (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 319-336