MARÍA DEL CARMEN
HIDALGO ALCÁZAR
Investigadora en el periodo 2018-2022
Publicaciones (18) Publicaciones de MARÍA DEL CARMEN HIDALGO ALCÁZAR
2023
-
ABM RoutePlanner: An agent-based model simulation for suggesting preference-based routes in Spain
Journal of Simulation, Vol. 17, Núm. 4, pp. 444-461
-
The Effect of Message Repetition on Information Diffusion on Twitter: An Agent-Based Approach
IEEE Transactions on Professional Communication, Vol. 66, Núm. 2, pp. 150-169
2021
-
Analysis of the Chilean Avocado (Palta) Agroindustry in the the International Market
Chilean Journal of Agricultural and Animal Sciences, Vol. 37, Núm. 1, pp. 54-64
-
Ausolan y stuart muestran su lado más humano para combatir la Covid-19
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
-
Colaborando, tu familia es más grande
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
-
Emotions and Cognitions When Reading Online Reviews: Effect on Tourism Service Image
Journal of Technology Management & Innovation, Vol. 16, Núm. 4, pp. 11-21
-
Estar vivo es volver a fabricar emociones
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
-
Gossos: El hormigón no tiene sentimientos, pero ellos sí
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
-
Mamá, papá ¿qué comemos en el confinamiento?
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
-
Solidaridad ciudadana en tiempos de Covid: Fundación Arrels
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
-
Y tú , ¿qué marca de gel desinfectante utilizas?
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
-
“Mirarte otra vez”: Cómo combatir el aislamiento a través de la solidaridad y la tecnología
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
-
“Por mí y por todos mis compañeros”
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
-
“Un click para el cole”
Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times
2020
-
Patrimonio y turismo en el contexto del desarrollo sostenible: caso «Villar del Monte» (León, España)
REA. Revista euroamericana de antropología, Núm. 10, pp. 163-176
-
Proyecto autoestima de Dove
Buscando nuevos enfoques de marketing para afrontar los cambios (Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial), pp. 319-330
-
Turismo sostenible y emprendimiento digital: Una aproximación a los nuevos perfiles de turistas
Economía industrial, Núm. 417, pp. 59-68
2018
-
Using an agent-based model to measure the message repetition effect on Twitter
Proceedings of the ACM Symposium on Applied Computing