Publicaciones (18) Publicaciones de MARÍA DEL CARMEN HIDALGO ALCÁZAR

2023

  1. ABM RoutePlanner: An agent-based model simulation for suggesting preference-based routes in Spain

    Journal of Simulation, Vol. 17, Núm. 4, pp. 444-461

  2. The Effect of Message Repetition on Information Diffusion on Twitter: An Agent-Based Approach

    IEEE Transactions on Professional Communication, Vol. 66, Núm. 2, pp. 150-169

2021

  1. Analysis of the Chilean Avocado (Palta) Agroindustry in the the International Market

    Chilean Journal of Agricultural and Animal Sciences, Vol. 37, Núm. 1, pp. 54-64

  2. Ausolan y stuart muestran su lado más humano para combatir la Covid-19

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

  3. Colaborando, tu familia es más grande

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

  4. Emotions and Cognitions When Reading Online Reviews: Effect on Tourism Service Image

    Journal of Technology Management & Innovation, Vol. 16, Núm. 4, pp. 11-21

  5. Estar vivo es volver a fabricar emociones

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

  6. Gossos: El hormigón no tiene sentimientos, pero ellos sí

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

  7. Mamá, papá ¿qué comemos en el confinamiento?

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

  8. Solidaridad ciudadana en tiempos de Covid: Fundación Arrels

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

  9. Y tú , ¿qué marca de gel desinfectante utilizas?

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

  10. “Mirarte otra vez”: Cómo combatir el aislamiento a través de la solidaridad y la tecnología

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

  11. “Por mí y por todos mis compañeros”

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

  12. “Un click para el cole”

    Innovative Driving Marketing for a Better World. The Emergence of Social Proposals in Pandemic Times

2020

  1. Patrimonio y turismo en el contexto del desarrollo sostenible: caso «Villar del Monte» (León, España)

    REA. Revista euroamericana de antropología, Núm. 10, pp. 163-176

  2. Proyecto autoestima de Dove

    Buscando nuevos enfoques de marketing para afrontar los cambios (Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial), pp. 319-330

  3. Turismo sostenible y emprendimiento digital: Una aproximación a los nuevos perfiles de turistas

    Economía industrial, Núm. 417, pp. 59-68

2018

  1. Using an agent-based model to measure the message repetition effect on Twitter

    Proceedings of the ACM Symposium on Applied Computing