
ÓSCAR
RODRÍGUEZ NOGUEIRA
Profesor Ayudante Doctor
Publications (46)
2023
-
Adaptation of the person centered therapeutic relationship patient version (PCTR-PT) to a version for physiotherapists (PCTR-PHYS) and evaluation of its psychometric properties
Physiotherapy Research International, Vol. 28, Núm. 4
-
Leadership and contagion by COVID-19 among residence hall students: A social network analysis approach
Social Networks, Vol. 73, pp. 80-88
-
Parents of children with disabilities' perceptions regarding the quality of interaction with Health professionals working in early intervention: A qualitative descriptive study
Journal of Clinical Nursing, Vol. 32, Núm. 17-18, pp. 6519-6532
-
Relación terapéutica e influencia de la formación en la calidad de la misma en fisioterapeutas españoles: estudio observacional
Fisioterapia, Vol. 45, Núm. 3, pp. 156-162
-
The influence of the environment on the patient-centered therapeutic relationship in physical therapy: a qualitative study
Archives of Public Health, Vol. 81, Núm. 1
-
Transcultural adaptation and psychometric properties of the spanish version of the therapeutic relationship Assessment Scale-Nurse
BMC Nursing, Vol. 22, Núm. 1
2022
-
Aprender jugando: el uso de Kahoot como evaluación dinámica de los contenidos en el Grado de Enfermería
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 31-38
-
Grado de satisfacción con el aprendizaje significativo a través de experiencias de simulación de estudiantes de fisioterapia de la asignatura
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 21-30
-
Percepciones de los fisioterapeutas sobre la fisioterapia centrada en la persona en España: estudio piloto
Intervención para la mejora de la salud desde una perspectiva integradora: avanzando desde la investigación (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 229-234
-
Relationship between competency for evidence-based practice and level of burnout of physical therapists with the establishment of the therapeutic relationship
Physiotherapy Theory and Practice
-
Simulación en cuidados paliativos: entrenando la habilidad de la comunicación
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 115-128
-
The Effects of a Participatory Intervention in Mental Health Units on Nurses’ Perceptions of the Practice Environment: A Mixed Methods Study
Journal of the American Psychiatric Nurses Association
-
The Influence of the Locus of Control Construct on the Efficacy of Physiotherapy Treatments in Patients with Chronic Pain: A Systematic Review
Journal of Personalized Medicine, Vol. 12, Núm. 2
-
The association between empathy and the physiotherapy–patient therapeutic alliance: A cross-sectional study
Musculoskeletal Science and Practice, Vol. 59
-
The relationship between burnout and empathy in physiotherapists: a cross-sectional study
Annals of Medicine, Vol. 54, Núm. 1, pp. 933-940
-
Uso docente de Instagram en las asignaturas del área materno-infantil en el Grado de Enfermería
Innovación Docente e Investigación en Salud: experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 13-20
2021
-
A qualitative study exploring the patients’ perspective from the ‘Reserved Therapeutic Space’ nursing intervention in acute mental health units
International Journal of Mental Health Nursing, Vol. 30, Núm. 3, pp. 783-797
-
Cumplimiento de las recomendaciones relacionadas con el uso de mascarilla y la desinfección de superficies entre la comunidad universitaria de ciencias de la salud: Estudio descriptivo transversal en una universidad pública
Innovación docente e investigación en ciencias de la salud: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 361-372
-
Degree of satisfaction and perception of the use of audiovisual communication platforms as a teaching tool
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021
-
Degree of satisfaction and perceptions about the division intoclassroom and mirror group for theoretical teaching due to Covid-19
Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021