Desarrollo de la competencia emprendedora en Educación Primaria

  1. Sara González Tejerina
  2. María José Vieira Aller
  3. Agustín Rodríguez Esteban
Journal:
Cuadernos de pedagogía

ISSN: 0210-0630 2386-6322

Year of publication: 2023

Issue: 540

Type: Article

More publications in: Cuadernos de pedagogía

Abstract

Entrepreneurial competence stands out for its multidimensionality and transversality, so its implementation is a challenge for teachers. In Primary Education, the leadership capacity of the centers in the creation of collaborative groups to share methodologies, is one of the main variables that facilitate this challenge.

Bibliographic References

  • European Commission (2019). EntreComp: the European Entrepreneurship Competence Framework. Publications Office. https://data.europa.eu/doi/10.2767/405164
  • González-Tejerina, S., Rodríguez-Esteban, A., y Vieira, M. J. (en prensa). Perfil del profesorado cuyas prácticas docentes favorecen la competencia emprendedora. Revista de Investigación Educativa.
  • González-Tejerina, S., y Vieira, M. J. (2021). La formación en emprendimiento en Educación Primaria y Secundaria: una revisión sistemática. Revista Complutense de Educación, 32(1), 99-111. https://dx.doi.org/10.5209/rced.68073
  • Ley Orgánica 3/2020, de 29 de diciembre, por la que se modifica la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación. Boletín Oficial del Estado, n.o 340 de 30 de diciembre de 2020.
  • Real Decreto 157/2022, de 1 de marzo, por el que se establecen la ordenación y las enseñanzas mínimas de la Educación Primaria. Boletín Oficial del Estado, n.o 52 de 2 de marzo de 2022.