TikTok in Spanish University Libraries

  1. García-Bardón, Roberto
  2. Arroyo-Vázquez, Natalia
Revista:
BiD: Textos universitaris de biblioteconomia i documentació

ISSN: 1575-5886

Año de publicación: 2024

Número: 52

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: BiD: Textos universitaris de biblioteconomia i documentació

Resumen

Objectius: L’objectiu d’aquest treball és descriure les característiques dels perfils i les publicacions de les biblioteques universitàries espanyoles a TikTok: fins a quin punt estan presents en aquest mitjà, com són les seves publicacions, els temes que tracten i quantes interaccions reben, amb l’objectiu d’identificar bones pràctiques per ajudar altres biblioteques. Metodologia: Es van analitzar vuit perfils de biblioteques universitàries a TikTok durant la segona meitat de març de 2023, tots actius en el moment de l’anàlisi. Es van capturar dades quantitatives com el nombre de publicacions o el nombre de seguidors. També es van extreure dades quantitatives i qualitatives de cadascuna de les 207 publicacions dels comptes des de la seva data de creació fins al 28 de febrer de 2023, com la durada o tema o les interaccions que van rebre. Resultats: Els resultats proporcionen informació sobre la presència de les biblioteques universitàries espanyoles a TikTok, encara és escassa però en augment. Es van analitzar variables com la freqüència de publicació, la durada dels vídeos, el contingut dels vídeos, el nombre de visualitzacions, les interaccions que reben i la taxa d’interacció. Es van identificar dues biblioteques universitàries amb millor compromís de l’audiència a TikTok. Es van analitzar les característiques dels deu missatges amb més visualitzacions i interaccions. Tots ells comparteixen la barreja d’informació sobre la biblioteca, transmesa a través d’un missatge curt i senzill, amb un enfocament humorístic, divertit o informal. Alguns segueixen les tendències de moda a TikTok.