¡Hola!, ¿hay algún educador social en el cole?
ISSN: 0210-0630, 2386-6322
Année de publication: 2023
Número: 546
Type: Article
D'autres publications dans: Cuadernos de pedagogía
Résumé
The process of inclusion of social educators in the Spanish Educational System is recent, with an irregular trajectory and reductionist regarding its role. The inclusion of this professional should be understood within the idea of a school’s deep transformation, in a context where schools have to face increasingly complex and dynamic social problems.
Références bibliographiques
- Díez y Muñiz (2021). Educación social en el ámbito escolar y la Ley Rhodes. REICE, 20(1), 21-39.
- Morin, E. (1999). Introducción al pensamiento complejo. Gedisa.
- Quintanal, J. (2019). La educación social en la escuela. CCS
- Rodríguez, J. R. (2023). La educación ya no es lo que era. Encrucijadas educativas en un mundo posmoderno. Bomarzo.
- Sennett, R. (2018). Construir y habitar. Ética para la ciudad. Anagrama.