Listas de lectura, herramientas de apoyo al aprendizajeLeganto

  1. Diez-Diez, Ángela
  2. Riesco-Peláez, Mª Aurora
Aldizkaria:
Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades

ISSN: 2695-9623

Argitalpen urtea: 2022

Zenbakien izenburua: Monograph: "Reflections on New Formulas in Education and Teaching"

Alea: 13

Zenbakia: 6

Mota: Artikulua

DOI: 10.37467/REVHUMAN.V11.4079 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openSarbide irekia editor

Beste argitalpen batzuk: Human Review: International Humanities Review / Revista Internacional de Humanidades

Laburpena

This article describes the implementation method of the Leganto reading list management system through three subjects of the University of León (ULE). This has been a collaborative process between the library staff and the teaching staff, which has allowed us to analyze how to integrate this resource into the learning process of our students. This tool enhances and stimulates the use of library resources and facilitates the updating of part of the information in the teaching guides.

Erreferentzia bibliografikoak

  • Álvarez-Pérez, P., López-Aguilar, D., & Peña Vázquez, R. (2019). El modelo de guía docente GEA: un recurso para orientar el proceso de aprendizaje y mejorar la tutoría académica del alumnado = The GEA teaching guide model: a resource to guide the learning process and improve the academic tutoring of students. https://doi.org/10.25145/b.innovaull.2019.008 DOI: https://doi.org/10.25145/b.innovaull.2019.008
  • Area Moreira, M. (2006). La enseñanza universitaria en tiempos de cambio: el papel de las bibliotecas en la innovación educativa. IV Jornadas CRAI: Experiencias En El Ámbito de La Organización y Convergencia de Servicios, 1–32. https://repositoriorebiun.org/handle/20.500.11967/945
  • Brewerton, G., & Knight, J. (2003). From local project to open source: A brief history of the Loughborough Online Reading List System (LORLS). VINE, 33(4), 189–195. https://doi.org/10.1108/03055720310510909 DOI: https://doi.org/10.1108/03055720310510909
  • Ennis, L. (2018). Reading lists at Edinburgh Napier University: Who, where, what, how, & why [Diapositivas de Power Point]. Edinburgh Napier University. https://tinyurl.com/2y6fjc27
  • Gallego Arrufat, M. J., Gámiz Sánchez, V., & Gutiérrez Santiuste, E. (2010). EL FUTURO DOCENTE ANTE LAS COMPETENCIAS EN EL USO DE LAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN PARA ENSEÑAR. EDUTEC, Revista Electrónica de Tecnología Educativa, Número 34(Diciembre 2010. Universidade Granada). DOI: https://doi.org/10.21556/edutec.2010.34.418
  • King’s College (London). Library. (2022). About My Reading Lists. King’s College London. https://libguides.kcl.ac.uk/myreadinglists/
  • Ley orgánica 6/2001, de 21 de diciembre, de Universidades (p. 307). (2001). Boletín Oficial del Estado. https://www.boe.es/boe/dias/2001/12/24/pdfs/A49400-49425.pdf
  • Library Technology Guides. (2016). La solución de próxima generación para listas de lectura, ayudará a ampliar el rol de la biblioteca en la enseñanza y el aprendizaje en la universidad [[Nota de prensa]]. https://librarytechnology.org/pr/22068
  • Morgan, R. (2007). The online reading list project using Talis List at the University of Glamorgan. Program, 41(3), 262–275. https://doi.org/10.1108/00330330710774147 DOI: https://doi.org/10.1108/00330330710774147
  • Musto, L., & O’Neill, M. (2016). Faculty Perceptions of Loughborough’s Online Reading List System (LORLS) at Dublin Business School (DBS) (p. 21). BDS eSource. https://esource.dbs.ie/handle/10788/3072
  • Ribes Llopes, I. (2022, June 10). Las bibliotecas universitarias ¿hacia un contorno difuso? XIX Jornadas Expania. http://personales.upv.es/anllosa/videosExpania/La_biblioteca_universitaria.mp4
  • Rieger, O. Y. (2019). What’s a Collection Anyway? Ithaka S+R. https://doi.org/https://doi.org/10.18665/sr.311525 DOI: https://doi.org/10.18665/sr.311525
  • Taylor, A. (2019). Engaging academic staff with reading lists: The Worcester story. Journal of Information Literacy, 13(2), 222–234. https://doi.org/10.11645/13.2.2660 DOI: https://doi.org/10.11645/13.2.2660
  • The University of Manchester Library. (2020). The University of Manchester Library Reading List Strategy. https://documents.manchester.ac.uk/display.aspx?DocID=42305
  • The University of Manchester Library. (2022). About the Reading Lists service. https://www.library.manchester.ac.uk/using-the-library/staff/reading-lists/about/
  • Universidad de León. Biblioteca. (2007). Carta de servicios. https://biblioteca.unileon.es/cartadeservicios
  • Universidad de León. Consejo de Gobierno. (2017). Política de mandato de acceso abierto de la Universidad de León: aprobado en Consejo de Gobierno 19-07-2017. https://biblioteca.unileon.es/ld.php?content_id=33628736
  • Walsby, O. (2020). Implementing a reading list strategy at the University of Manchester – determination, collaboration and innovation. Insights: The UKSG Journal, 33(1). https://doi.org/10.1629/UKSG.494/METRICS/ DOI: https://doi.org/10.1629/uksg.494