Impacte de les revistes electròniques sobre la conducta informativa del personal docent i investigador de les universitats catalanes

  1. Ollé Castellá, Candela
Dirigida por:
  1. Àngel Borrego Huerta Director/a

Universidad de defensa: Universitat de Barcelona

Fecha de defensa: 14 de junio de 2010

Tribunal:
  1. Blanca Rodríguez Bravo Presidenta
  2. Nuria Balagué Mola Secretario/a
  3. Aurora M. Gonzalez Teruel Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 294186 DIALNET

Resumen

L'estudi analitza l'impacte de les revistes digitals sobre la conducta informativa del personal docent i investigador de les universitats catalanes. El treball té com a punt de partida diverses investigacions quantitatives realitzades anteriorment, a partir de l'anàlisi de les dades d'ús de les revistes electròniques i d'enquestes entre el professorat universitari.En aquest treball es complementen els resultats previs amb l'obtenció de dades derivades de l'aplicació de tres tècniques qualitatives: l'enquesta oberta, l'entrevista i el grup de discussió.Els resultats corroboren la predisposició dels investigadors vers l'ús de les revistes digitals i un increment en la quantitat d'articles i de revistes consultades. No obstant, la lectura esdevé més superficial. La disponibilitat de recursos electrònics implica una davallada de les visites físiques a la biblioteca. La consulta sistemàtica de títols via web i les alertes per correu electrònic estan reemplaçant la consulta de novetats físicament a la biblioteca, i la cerca és una opció molt popular entre els investigadors per mantenir-se al dia en les seves àrees de coneixement. Els cercadors d'Internet, especialment Google i Google Scholar, s'han convertit en fonts d'informació molt importants per als acadèmics que, no obstant, experimenten problemes tant per gestionar la informació com per interactuar amb la diversitat de recursos que han de fer servir.