Mecanismos, Instrumentos y Prácticas para Fomentar la Participación del Alumnado en su Propia Evaluación

  1. Barba-Martín, Raúl A.
  2. Hortigüela-Alcalá, David 1
  1. 1 Universidad de Burgos
    info

    Universidad de Burgos

    Burgos, España

    ROR https://ror.org/049da5t36

Journal:
Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa

ISSN: 1989-0397

Year of publication: 2022

Issue Title: Mecanismos, Instrumentos y Prácticas para Fomentar la Participación del Alumnado en su Propia Evaluación

Volume: 15

Issue: 1

Pages: 7-8

Type: Article

More publications in: Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa

Abstract

This special thematic section arises with the objectives of showing and discussing the validity of a wide variety of mechanisms, instruments or practices capable of achieving real student participation in their evaluation. Under these purposes, an attempt has been made to provide a diversity of works that seek to encourage reflection in the educational community on an element of such relevance and transferability as evaluation and, specifically, on how and why to encourage the active participation of students in it.

Bibliographic References

  • Barba-Martín, R. A. y Hortigüela-Alcalá, D. (2022). Presentación. Mecanismos, instrumentos y prácticas para fomentar la participación del alumnado en su propia evaluación. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 15(1), 7-8.
  • https://doi.org/10.15366/riee2022.15.1