Game Studies. Aproximaciones metodológicas desde la historia del Arte Medieval(English version)

  1. Castiñeiras López, Javier 1
  1. 1 Centro Ramón Piñeiro para a Investigación en Humanidades
Revista:
Espacio, tiempo y forma. Serie VII, Historia del arte

ISSN: 1130-4715

Año de publicación: 2021

Título del ejemplar: El objeto desbordante. Espacios inmersivos y estrategias multisensoriales en el arte

Número: 9

Páginas: 419-440

Tipo: Artículo

DOI: 10.5944/ETFVII.9.2021.31815 DIALNET GOOGLE SCHOLAR

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Resumen

This article presents an updated state of the art about the relation of videogames with the cultural sphere and the historical disciplines. Specifically, we will try to address the role that the History of Medieval Art can play in the analysis and assessment of these cultural objects from a double way defined, on one side, by the historical Middle Ages and, on the other side, by the recreated medioevo. The Assassins Creed saga and titles as Bloodborne or A Plague Tale: Innocence, offer very particular visions of medieval and neomedieval architecture, all of them likely to be part of the cannon of medievalizing works of contemporary culture and, therefore, be object of study for the History of Medieval Art.

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