La producción española en Tesis Doctorales sobre orientación en la Base de Datos TESEO (2001-2012)

  1. Ferreira Villa, Camino
  2. Pascual García, Leticia
  3. Pol Asmarats, Cristina
Zeitschrift:
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa

ISSN: 1134-4032

Datum der Publikation: 2013

Ausgabe: 19

Nummer: 1

Art: Artikel

DOI: 10.7203/RELIEVE.19.1.2460 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa

Zusammenfassung

The objective of this research is to analyse the scientific production in PhD Thesis about guidance in Spain from 2001 to 2012. The data have been recollected on the TESEO database belonging to the Ministry of Education, Culture and Sport. It has realized a content analysis of the titles, keywords and abstracts and it has assessed of them their productivity, the general and methodological features and the subjects that have been studied. It has been obtained ninety PhD Thesis in relation to the field of guidance over the last ten years that have studied mainly curriculum and career development.

Bibliographische Referenzen

  • Álvarez, M., Bisquerra, R., Orienta-ción educativa (2012) Modelos, áreas, estrategias y recursos, , Madrid: Wolters Kluwer
  • Bisquerra, R.C., (2006) Modelos de Orientación e Intervención Psicopedagógica, , Las Rozas (Madrid): Wolters Kluwer España
  • Echeverría, B., Isús, S., Martínez, P., Saraso-la, L., (2008) Orientación profesional, , Barcelona: Editorial UOC
  • Fernández, E., La orientación académi-co-profesional en los escenarios educativos (2009) En L. M. Sobrado & A. Cortés (Coords.), Orientación Profesional Nuevos escenarios y perspectivas, pp. 203-220. , Madrid: Bibliote-ca Nueva
  • Pastrana, G.M., Laguna, A.P., (2008) Orientación educativa: fundamentos teóricos, modelos institucionales y nuevas perspectivas, , Madrid: CIDE. Coords
  • Isús, S., Concepto y funciones de la Orientación Profesional (2008) En B. Echeverría (Coord.), Orientación Profesional, pp. 126-169. , Barcelona: UOC
  • Ley OrgÁnica 2/2006, de 3 de mayo, de Edu-cación (2006), BOE, n° 106, de 4 de mayo de; Lorenzo Rodríguez, A., Martínez Piñero, A.B., Martínez Piñero, E., Fuentes de in-formación en investigación socioeducativa (2004) RELIEVE, 10 (2), pp. 117-134. , http://www.uv.es/RELIEVE/v10n2/RELIEVEv10n2_6.htm, Retrieved from
  • Repetto Talavera, E., Modelos de Orientación e Intervención Psicopedagógica (2003) Intervenciones psicopedagógicas para el de-sarrollo del aprendizaje, de la carrera y de la persona, 2. , Madrid: UNED
  • Rodríguez, M.L., Orientación e intervención psicopedagógica (1995), Barcelona: Ceac;
  • Santana Vega, L.E., Orientación educativa e intervención psicopedagógica (2009) Cambian los tiempos, cambian las responsabilidades profesionales, , Madrid: PirÁmide
  • Romero Rodríguez, S., Aprender a construir proyectos profesionales y vitales (2004) Revista Española de Orientación y Psicope-dagogía, 15 (2), pp. 337-354