Criterios para la evaluación del sistema de apoyo y orientación al estudiante universitariorevisión y propuesta
ISSN: 0034-8082
Any de publicació: 2008
Títol de l'exemplar: De inmigrantes a minorías: temas y problemas de la multiculturalidad
Número: 345
Pàgines: 399-423
Tipus: Article
Altres publicacions en: Revista de educación
Referències bibliogràfiques
- ANECA (2004-05). Programa de Evaluación Institucional. Guía de Autoevaluación. Madrid: ANECA.
- BAKER R.L.(2002). Evaluating quality and effectiveness: regional accreditation principles and practices. The Journal of Academic Librarianship, 28(1), 3-7.
- CABRERA, A. F., BURKUM, K. R. & LA NASA, S. M. (2005). Pathways to a four year degree: Determinants of transfer and degree completion. In A. SEIDMAN (Ed.). College Student Retention: A Formula for Student Success (pp. 155-209). ACE/Praeger series on Higher Education.
- CAS (2003). The book of professional standards for higher education. Washington, D.C.: Council for the Advancement of Standards in Higher Education.
- COMISIÓN DE LAS COMUNIDADES EUROPEAS (2005). Movilizar el capital intelectual de Europa: crear las condiciones necesarias para que las universidades puedan contribuir plenamente a la estrategia de Lisboa. Bruselas: CCE.
- CU (1999). Plan Nacional de Evaluación de la Calidad de las Universidades. Guía de Evaluación. Madrid: Consejo de Universidades. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.
- DfEE (2001). Developing Modern Higher Education Careers Services. Nottingham: Department for Education and Employment.
- DfES (2003). The future of Higher Education. London: Department for Education and Skills.
- EATON, J.S. (2003). Accreditation and recognition in the United States. Ponencia presentada en el OECD/Norway Forum on Trade in Educational Services: Managing the internationalisation of post-secondary education, Trondheim, Norway, 3-4 noviembre.
- EURYDICE (2000). Two decades of reform of Higher Education in Europe: 1980 onwards. Brussels: EURYDICE European Unit.
- HEFCE (2001). Higher Education in the United Kingdom. Bristol: Higher Education Funding Council for England.
- LENN, M. P. (1992). The US accreditation system. En A. CRAFT (Ed.), Quality Assurance in Higher Education. Proceedings of an International Conference (pp. 161-165). London: The Falmer Press.
- MORA, J. G. (2002). Evaluación y acreditación de los estudios universitarios españoles en el contexto europeo. En F. MICHAVILA Y S. ZAMORANO (Eds.), Acreditación de las enseñanzas universitarias:un futuro de cambio. Madrid: Comunidad de Madrid, Consejería de Educación. Dirección General de Universidades.
- MSA (2002). Characteristics of Excellence in Higher Education: Eligibility Requirements and Standards for Accreditation. Philadelphia, PA: Middle States Commission on Higher Education.
- NCA (2003). Handbook for accreditation. Chicago, IL: North Central Association of Colleges and Schools, Higher Learning Commission.
- NEASC (2005). Standards for Accreditation. Bedford, MA: New England Association of Schools and Colleges, Commission on Institutions of Higher Education.
- NWCCU (2003). Accreditation Handbook. Redmond, WA: Northwest Commission on Colleges and Universities.
- QAA (1999-2004). Code of practice for the assurance of academic quality and standards in higher education. Gloucester: Quality Assurance Agency.
- REICHERT, S. Y TAUCH, C. (2005). Trends IV European Universities. Implementing Bologna. Brussels: European University Association.
- SACS (2004). Principles of Accreditation: Foundation for Quality Enhancement. Decatur, GE: Southern Association of Colleges and Schools, Commission on Colleges.
- VIEIRA, M. J. Y VIDAL, J. (2006). Tendencias para la Educación Superior Europea e implicaciones para la orientación universitaria. Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 17(1), 75-97.
- WASC (2001). 2001 Handbook of Accreditation. Oakland, CA: Western Association of Schools and Colleges.