La discapacidad en el sistema universitario español desde la convención sobre los derechos de las personas con discapacidad de naciones unidas with disabilities

  1. Álvarez - Robles, Tamara 1
  1. 1 Derecho Constitucional , Universidad de León, España
Aldizkaria:
Docencia y Derecho

ISSN: 2172-5004

Argitalpen urtea: 2017

Zenbakia: 11

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Docencia y Derecho

Laburpena

Right to education is a fundamental right, internationally recognized. However, this assumption is conditioned by personal circumstances, details, of the holder. In any case, we should emphasize the double dimension of this, firstly the right to receive education/teaching, secondly its consideration as a channel of integration and social participation. It is due to this situation, the involvement of the public powers, in order to implement and develop of this right, must be promoted.

Erreferentzia bibliografikoak

  • ÁLVAREZ ROBLES, T. “Discapacidad y Universidad Española: protección del estudiante universitario en situación de discapacidad.” Revista Derecho del Estado Universidad Externado de Colombia en el número 36 de Julio-Diciembre 2016. DOI: http://dx.doi.org/10.18601/01229893.n36.01
  • CAYO PÉREZ BUENO, L. “La configuración jurídica de los ajustes razonables.” Disponible en: www.coag.es/
  • MORIÑA-DIEZ, A, LÓPEZ GAVIRA, R., MELERO AGUILAR, N., CORTÉS VEGA, M.D., MOLINA ROMO, V.M. (2013). El profesorado en la universidad ante el alumnado con discapacidad: ¿tendiendo puentes o levantando muros? Revista de Docencia Universitaria. REDU. Vol.11 (3) Octubre-Diciembre. pp. 423-442. Disponible en http://www.red-u.net/
  • MOSWELA, E., & MUKHOPADHYAY, S. (2011). Asking for too much? the voices of students with disabilities in botswana. Disability & Society, 26(3), 307-319. doi:10.1080/09687599.2011.560414.