IVRA: Romanas, visigodas y bizantinas.Una experiencia de innovación docente en clave de género

  1. Mª José Bravo Bosch 1
  2. Mª Eugenia Ortuño Pérez 2
  3. Alicia Valmaña Ochaíta 3
  4. Jaime Vizcaíno Sánchez 4
  5. Rosalía Rodríguez López 5
  6. Mª Elena Ruíz Valderas 4
  7. María Salazar Revuelta 6
  8. Gema Vallejo Pérez 7
  9. Mª Esperanza Osaba García 8
  1. 1 Universidade de Vigo
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    Universidade de Vigo

    Vigo, España

    ROR https://ror.org/05rdf8595

  2. 2 Universitat de Barcelona
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    Universitat de Barcelona

    Barcelona, España

    ROR https://ror.org/021018s57

  3. 3 Universidad de Castilla-La Mancha
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    Universidad de Castilla-La Mancha

    Ciudad Real, España

    ROR https://ror.org/05r78ng12

  4. 4 Universidad de Murcia
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    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

  5. 5 Universidad de Almería
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    Universidad de Almería

    Almería, España

    ROR https://ror.org/003d3xx08

  6. 6 Universidad de Jaén
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    Universidad de Jaén

    Jaén, España

    ROR https://ror.org/0122p5f64

  7. 7 Universidad de León
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    Universidad de León

    León, España

    ROR https://ror.org/02tzt0b78

  8. 8 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
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    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Aldizkaria:
Revista de educación y derecho = Education and law review
  1. Ferrando García, Francisca María

ISSN: 2013-584X 2386-4885

Argitalpen urtea: 2019

Zenbakia: 20

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Revista de educación y derecho = Education and law review

Laburpena

The experience presented aims, on the one hand, to cover the need to create teaching materials in which cross-cutting, interdisciplinarity and gender and citizenship competences were its main thread so that they could be used in legal studies and, especially, in the framework of the subjects related to Roman Law. On the other hand, it aims to be an experience in teaching innovation, which has resulted in the realization of scientific research on the subject. All this has been carried out by a group of essentially interuniversity and multidisciplinary teachers. In addition, the transfer of results obtained has exceeded the university level to reach society in general.

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