Publicacions (26) Publicacions en què ha participat algun/a investigador/a

2024

  1. Análisis combinado de factores del fracaso empresarial en el sector turístico español

    Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, Núm. 2

  2. Análisis de la interrelación del perfil del CEO y las prácticas de buen gobierno sobre las puntuaciones ASG: aplicación fsQCA en empresas españolas cotizadas

    Resúmenes de la XV Reunión del Grupo Español de Decisión Multicriterio (Servicio de Publicaciones), pp. 11-13

  3. Applying Kaizen (Incremental Innovation) in a Mexican Handcrafted Talavera Company: A Case Study Approach

    Lecture Notes in Mechanical Engineering

  4. Carbon performance and financial debt: Effect of formal and informal institutions

    Corporate Social Responsibility and Environmental Management

  5. Comparison and positioning of NGOs aimed at children from the perspective of social marketing on Twitter

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1

  6. Contribución del Aprendizaje-Servicio universitario a los Objetivos de Desarrollo Sostenible de la Agenda 2030

    Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 189-196

  7. Corporate Social Responsibility and Financial Performance: A Relationship Mediated by Stakeholder Satisfaction

    Administrative Sciences, Vol. 14, Núm. 1

  8. Estrategias de marketing para potenciar la felicidad de la mujer federada

    Tiempos de happiness management, tecnología y marketing social (Tirant lo Blanch), pp. 145-164

  9. Family power in the boardroom: is it counterbalanced by other large shareholders?

    Revista española de financiación y contabilidad, Vol. 53, Núm. 2, pp. 203-231

  10. Fixed vs. adjustable-rate mortgages and attention

    Finance Research Letters, Vol. 62

  11. Guest editorial: Happiness and corporate social responsibility: the role of organizational culture and consumers in a sustainable economy

    Management Decision

  12. Independent directors and firm innovation: the moderating role of gender and nationality diversity

    European Journal of Innovation Management, Vol. 27, Núm. 2, pp. 373-402

  13. Influence of task-related diversity of R&D employees on the development of organisational innovations: a gender perspective

    Gender in Management, Vol. 39, Núm. 4, pp. 552-572

  14. Laboratorio virtual de Neuromarketing para el análisis del Comportamiento del Consumidor

    Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 45-52

  15. Multilevel innovation policy mix: impact of regional, national, and European R&D grants

    Science and Public Policy, Vol. 51, Núm. 2, pp. 218-235

  16. Proyecto colaborativo ‘AFIDEP_León’: divulgación en redes sociales sobre aspectos jurídicos y profesionales del deporte

    Innovación docente en la Universidad de León (Servicio de Publicaciones), pp. 349-356

  17. Purchase intention of fashion brand retailers: a journey through consumer engagement and happiness

    Management Decision, Vol. 62, Núm. 2, pp. 381-402

  18. Sustainable success: Unraveling the relationship between csrinitiatives, happiness, and purchase intention in fashionretailers across channels

    Smart Ethics in the Digital World: Proceedings of the ETHICOMP 2024. 21st International Conference on the Ethical and Social Impacts of ICT

  19. The board of directors and firm innovation: A meta-analytical review

    Business Research Quarterly, Vol. 27, Núm. 2, pp. 182-207

  20. The impact of corporate social responsibility on consumer brand engagement and purchase intention at fashion retailers

    Psychology and Marketing, Vol. 41, Núm. 3, pp. 649-664