Impacto del e-Tourism en España y Méxicoestudio comparativo de la aplicación de las TIC en las empresas del sector turístico

  1. MARTÍNEZ ALMUINA, LAURA LIZBETH
Dirigida per:
  1. Joan Llonch Andreu Director/a

Universitat de defensa: Universitat Autònoma de Barcelona

Fecha de defensa: 27 de de juny de 2022

Tribunal:
  1. Ana María González Fernández Presidenta
  2. Rossano Eusebio Secretari/ària
  3. Joan B. Garau Vadell Vocal

Tipus: Tesi

Teseo: 821913 DIALNET lock_openTDX editor

Resum

El turisme és una activitat socioeconòmica rica i variada que impregna la nostra societat global. El turisme digital és el suport digital de l’experiència turística. Aquest suport porta els viatgers a gaudir de diferents tipus d’experiències al llarg del recorregut turístic, podent identificar-se des que neix la inspiració de viatjar, durant l’estada i en tornar al seu origen, generant així una relació de fidelitat després del viatge . Com a objectiu principal de recerca es va estudiar l’impacte de la implementació de les noves tecnologies a les empreses orientades a oferir serveis turístics a Espanya i a Mèxic. Aquesta implementació s’anomena e-Tourism. Per això, es va realitzar un disseny de recerca que es va aplicar de forma idèntica a tots dos països. Donat el sector, l’àrea a estudiar i, sobretot, el caràcter exploratori de la investigació, es va triar una metodologia qualitativa on l’instrument de treball van ser entrevistes en profunditat a empreses rellevants del sector turístic. Pel que fa a les principals troballes, aquestes suggereixen l’existència d’una relació positiva entre la implementació de les noves tecnologies, en concret, l’adopció de l’e-Tourism per part de les empreses turístiques a Espanya i Mèxic, el grau de recomanació a través del eWOM o boca a orella virtual, i la rendibilitat de les empreses esmentades. Aquest increment en la rendibilitat és fruit d’incorporar les TIC als seus serveis, cosa que redunda en un estalvi de costos i uns ingressos més grans.